Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku
Němcová, Jana ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku Abstrakt Teoretická část vymezuje pojmy výtvarná výchova, pracovní činnosti a výtvarné techniky v mateřské škole. Nastiňuje historické i současné představy o proměnách výtvarného tvoření dětí předškolního věku. Další část práce se zabývá východisky, kompetencemi, přípravou a samotnou tvorbou třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku v dnešní mateřské škole. Empirická část se zabývá výzkumnou sondou u kolegyň z oboru učitelství pro mateřské školy a jejich zkušenostmi s tvorbou třídního vzdělávacího programu se zaměřením na globálnost, motivaci, integrované bloky programu. Praktická část pak představuje třídní vzdělávací program, jehož obsahem je celoroční projekt, který vychází z výtvarných prostředků a činností. Vzdělávací nabídku propojuje a celým projektem se prolíná jedno motivační téma, které děti motivuje i v ostatních oblastech vzdělávání. V další části je doložena návrhy činností i vazbami na jiné předměty, které z dětské výtvarné práce vycházejí, nebo k němu výtvarnými pracemi směřuje. Celý projekt uzavírá divadelní vystoupení, které vzešlo od dětí samotných. Klíčová slova Výtvarné činnosti, předškolní věk, třídní vzdělávací program, předškolní vzdělávání, techniky...
Psychologické aspekty rozhodování v tvořivém výtvarném procesu
Holub, Tomáš ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá rozhodováním v tvořivém výtvarném procesu u dospělých osob. Cílem této studie bylo zjistit, co a jakým způsobem reflektují během výtvarné aktivity a po jejím skončení, dále jaké další fenomény se v tvořivém procesu vyskytují. Teoretická část je členěna na čtyři části. První oddíl se zabývá rozhodováním - terminologií a třemi teoriemi intuitivního rozhodování. V druhé části jsou představeny základní poznatky o kreativitě. Třetí část se zabývá samotným kreativním procesem a jeho modely. Čtvrtá popisuje dvě metody použité ve výzkumu. Empirická část se skládá z kvalitativního výzkumu a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum byl proveden pomocí polostrukturovaného rozhovoru s 14 dospělými lidmi, kteří kreslili na podnětovou matrici - scribbling, která byla za tímto účelem vytvořena. Cílem kvalitativního výzkumu bylo zmapování rozhodování v dané aktivitě. Účelem kvantitativního výzkumu bylo porovnat použitou metodu scribbling s Torranceho figurálním testem tvořivého myšlení. Výsledky obou výzkumů jsou podrobně popsány a diskutovány s dostupnou odbornou literaturou. V závěru práce jsou uvedena doporučení na využití získaných dat a na další možné výzkumy na toto téma. Klíčová slova (česky): Rozhodování, tvořivý proces, kreativita, scribbling
Psychologické aspekty rozhodování v tvořivém výtvarném procesu
Holub, Tomáš ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá rozhodováním v tvořivém výtvarném procesu u dospělých osob. Cílem této studie bylo zjistit, co a jakým způsobem reflektují během výtvarné aktivity a po jejím skončení, dále jaké další fenomény se v tvořivém procesu vyskytují. Teoretická část je členěna na čtyři části. První oddíl se zabývá rozhodováním - terminologií a třemi teoriemi intuitivního rozhodování. V druhé části jsou představeny základní poznatky o kreativitě. Třetí část se zabývá samotným kreativním procesem a jeho modely. Čtvrtá popisuje dvě metody použité ve výzkumu. Empirická část se skládá z kvalitativního výzkumu a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum byl proveden pomocí polostrukturovaného rozhovoru s 14 dospělými lidmi, kteří kreslili na podnětovou matrici - scribbling, která byla za tímto účelem vytvořena. Cílem kvalitativního výzkumu bylo zmapování rozhodování v dané aktivitě. Účelem kvantitativního výzkumu bylo porovnat použitou metodu scribbling s Torranceho figurálním testem tvořivého myšlení. Výsledky obou výzkumů jsou podrobně popsány a diskutovány s dostupnou odbornou literaturou. V závěru práce jsou uvedena doporučení na využití získaných dat a na další možné výzkumy na toto téma. Klíčová slova (česky): Rozhodování, tvořivý proces, kreativita, scribbling
Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku
Němcová, Jana ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku Abstrakt Teoretická část vymezuje pojmy výtvarná výchova, pracovní činnosti a výtvarné techniky v mateřské škole. Nastiňuje historické i současné představy o proměnách výtvarného tvoření dětí předškolního věku. Další část práce se zabývá východisky, kompetencemi, přípravou a samotnou tvorbou třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku v dnešní mateřské škole. Empirická část se zabývá výzkumnou sondou u kolegyň z oboru učitelství pro mateřské školy a jejich zkušenostmi s tvorbou třídního vzdělávacího programu se zaměřením na globálnost, motivaci, integrované bloky programu. Praktická část pak představuje třídní vzdělávací program, jehož obsahem je celoroční projekt, který vychází z výtvarných prostředků a činností. Vzdělávací nabídku propojuje a celým projektem se prolíná jedno motivační téma, které děti motivuje i v ostatních oblastech vzdělávání. V další části je doložena návrhy činností i vazbami na jiné předměty, které z dětské výtvarné práce vycházejí, nebo k němu výtvarnými pracemi směřuje. Celý projekt uzavírá divadelní vystoupení, které vzešlo od dětí samotných. Klíčová slova Výtvarné činnosti, předškolní věk, třídní vzdělávací program, předškolní vzdělávání, techniky...
Návrh systémových nástrojů pro podporu kreativity zaměstnanců
Valíčková, Kateřina ; Klán, Petr (vedoucí práce) ; Hassmann, Josef (oponent)
Cílem diplomové práce jsou doporučení a návrhy zaměřující se na rozvoj kreativity pomocí IT. Výsledky práce vycházejí z podrobné modelové analýzy provedené se zaměstnanci skutečné společnosti Sedláček s. r. o. Práce dále uvádí a analyzuje skutečnosti vztahující se obecně ke kreativitě, kreativním rysům osobnosti a organizaci a vedení projektů. V závěru práce je zhodnocena současná situace v dané společnosti a jsou uvedena doporučení, která by organizace podobného typu mohly implementovat.
Rozvoj tvořivosti u zaměstnanců
Šimůnková, Vendula ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Tématem této práce je tvořivost = kreativita a její funkce v rámci společnosti CIE Automotive. Tvořivost je nedílnou součástí osobního, ale i pracovního života každého jedince. Ovlivňuje schopnost podniku reagovat na změny a může také zásadně ovlivnit existenci a prosperitu celé společnosti. Společnost CIE Automotive je významným hráčem v oblasti automobilového průmyslu. Dlouhodobě se však potýká s nedostatečnou podporou a následným rozvojem tvořivosti svých zaměstnanců. Hlavním cílem této práce je prozkoumat vztah zaměstnanců společnosti CIE Automotive Valašské Meziříčí ke kreativitě a na základě zjištěných výsledků pak podat návrh na nový program pro její rozvoj v dané firmě. V rámci teoretické části se práce věnuje vymezení základních pojmů, souvisejících s tvořivostí a postavením tvořivosti v rámci organizace. Pro zjištění nezbytných informací důležitých pro realizaci praktické části jsou využity dvě metody -- metoda rozhovoru a dotazníku. Na základě informací zjištěných pomocí zmiňovaných metod jsou navrhnuta doporučení společnosti CIE Automotive a vytvořen nový program na podporu rozvoje kreativity. V praktické části je důraz kladen na identifikaci slabých stránek vyplývajících z rozhovoru s HR manažerkou společnosti CIE a z dotazníkového šetření. Za slabé stránky je považováno nedostatečně otevřené kreativní prostředí, chybí podpora týmové spolupráce, ve společnosti je nedostatečně efektivní komunikace a není zřetelně nastaven program motivace k tvořivosti. Na základě vymezení slabých stránek jsou pak navržena doporučení jak se zaměřit na zlepšení slabých stránek a je vytvořen nový program pro podporu kreativity ve společnosti CIE - REGIA IDEA.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.